TUNNELER

Roxel Infra har fått tilslaget på å ruste opp E39 Uføretunnelen

Fire firmaer har levert pristilbud på denne jobben.

Søndre portal av Uføretunnelen på Stord.
Søndre portal av Uføretunnelen på Stord. Foto: Google Maps
25. jan. 2022 - 11:17

Uføretunnelen ligger på E39 på Stord, og den er ikke er lenger enn 605 meter. Nå skal den rehabiliteres.

Fire entreprenører har levert pristilbud:

Entreprenør Tilbudssum i kr. eks. mva.
Roxel Infra 26.558.681
Oneco Infra 31.712.619
Mesta 33.184.365
BMO Tunnelsikring 39.571.986

I denne konkurransen la Vegvesenet også vekt på gjennomføring, HMS og kvalitet, og for disse kriteriene kunne entreprenøren oppnå et fradrag på maksimalt fire millioner kroner for å komme fram til konkurransesum.

Men i dette tilfellet var billigste tilbud mer enn fire millioner kroner lavere enn neste billigste, og fradragssummen får ingen betydning.

Ergo er Stavangerfirmaet Roxel Infra tildelt oppdraget. 

Entreprenøren skal stå for all prosjektering og alle leveranser og utførelser, og skal levere en ferdigbygd og rehabilitert tunnel, som er sikret, dokumentert og sikkerhetsgodkjent. Entreprenøren skal også stå for midlertidig drift av sikkerhetsrustningen i anleggsfasen.

Utbedringene skal være ferdige 18. desember 2022.

Med en lengde på fem kilometer kan denne bruen over Bjørnafjorden, som er en sentral del av Hordfast-planene, bli verdens lengste flytebru.
Les også

Høyre vil ha Hordfast-oppstart innen 2030

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.