MARITIM

Så mye mer er rederier villige til å betale for norskbygde skip

Det er dyrere å bygge i Norge. Fordeler med kvalitet, innovasjon, levering på tid og innen budsjett oppveier noe av prisdifferansen – men ett sted går grensen.

Erlend Hovland, teknisk direktør i Norled, ønsker å bygge i Norge for å holde kompetansen i næringen på topp. MF Hydra blir verdens første ferge som drives av brenselceller og flytende hydrogen.
Erlend Hovland, teknisk direktør i Norled, ønsker å bygge i Norge for å holde kompetansen i næringen på topp. MF Hydra blir verdens første ferge som drives av brenselceller og flytende hydrogen. Foto: Eirik Helland Urke
Gi bort artikkelen
Kommenter
Tore StensvoldTore StensvoldJournalist
15. aug. 2022 - 13:45
Gi bort artikkelen
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.