RIKSVEI 4

Statens vegvesen går videre med disse tre entreprenørene på riksvei 4

AF Gruppen Norge, Peab Anlegg og Anlegg Øst Entreprenør er ikke stemt ut, og kjemper videre om oppdraget på strekningen Sandvoll-Amundrud på riksvei 4 i Gran kommune.

Prosjektleder Odd Johansen er meget godt fornøyd med interessen for å bygge ny riksveg 4 på Hadeland.
Prosjektleder Odd Johansen er meget godt fornøyd med interessen for å bygge ny riksveg 4 på Hadeland. Foto: Per Kollstad, Statens vegvesen
Jarle SkoglundJarle SkoglundJournalist
28. mai 2021 - 16:51

Sju entreprenører meldte interesse for å bli prekvalifisert til å bygge den 3,8 kilometer strekningen fra Sandvold til Amundrud da jobben ble lagt ut tidligere i vår.

– Jeg er meget godt fornøyd med interessen for å bygge ny riksvei 4 på Hadeland. Det er tydelig at dette er en jobb som passer godt for flere entreprenører, sier prosjektleder Johansen.

Vegvesenet skal først ha møter med entreprenørene som ikke nådde opp. Deretter blir det møter med de tre utvalgte entreprenørene i midten av juni.

Nye Horten stasjon en en del av dobbeltsporutbyggingen mellom Nykirke og Barkåker.
Les også

Italiensk entreprenør: Krever 132 millioner i midlertidig betaling fra Bane Nor

Byggestart november/desember

– Det er frist for innlevering av første tilbud 12. august. Så blir det forhandlinger i september og innlevering av endelig tilbud 4. oktober. Kontraktskriving blir i november. Går alt som planlagt blir det byggestart i bakkene opp mot Lygna i månedsskiftet november/desember, sier Johansen.

Nordkraft-sjef Eirik Frantzen drømmer fortsatt om gigantisk fornybarsatsing i Narvik, inkludert batterifabrikk.
Les også

Utsetter batterieventyret – igjen

Flere prosjekter

Prosjektleder Odd Johansen og staben hans i Prosjekt Vestoppland har mange baller i lufta for tiden. Johansen har ansvar for ny vei gjennom Kvamskleiva på E16 i Valdres og E16 i Jevnaker og Ringerike som er under bygging. 

Prosjektet er også i forhandlinger med Hæhre, Skanska og Peab om å bygge ny firefelts motorvei fra Roa til Gran. Vegvesenet velger her entreprenør i august. Ambisjonen er byggestart i september.

– Nå havner vi bakerst og blir dårligst i klassen, sier Ingvild Kilen Rørholt i Zero om å utsette økning av andelen biodrivstoff i fly.
Les også

Biodrivstoff: Frykter Norge blir sinke

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.