Fylket har lyst ut to kontrakter for arbeider ved denne fergekaia.
Den ene kontrakten dreier seg om selve mudringen.
Den andre kontrakten handler om kaiarbeidet,og her har disse tilbudene kommet inn:
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Se hvordan ny teknologi sikrer en av Norges eldste jernbanebroer
Entreprenør | Tilbudssum i kr. eks. mva. |
HAK Entreprenør | 43.814.410 |
Mesta | 54.921.424 |
NB: Tilbudene skal kontrollregnes og evalueres før noe er avgjort.
Entreprenøren som blir valgt skal bygge ny kai ved Storstein fergeleie, og eksisterende kai skal være i drift i byggeperioden. Den nye kaia skal være tilpasset små ferger med inntil 50 PBE. Ny kai skal bygges øst for dagens kai og innenfor eksisterende moloer.
Her kan entreprenøren starte når mudringen er ferdig altså i månedsskiftet mai/juni 2021, og kaia skal stå ferdig 1. juli 2022.
Les også
Italiensk entreprenør krevde 132 millioner fra Bane Nor – får bare 2,3 mill.