– Vi er godt fornøyd med interessen. Det er et stort og komplisert prosjekt. Vi har fått gode og kompetente tilbydere som kan ta slike oppdrag, sier prosjektleder Grete Tvedt i en melding fra Statens vegvesen.
Oppdraget ble lyst ut i slutten av november i fjor, og vil bli gitt til det firmaet som har den beste kombinasjon av pris og kvalitet.
– Vi gleder oss til å se nærmere på tilbudene og tilbydernes oppdragsbeskrivelse, sier Tvedt.
![Havvindanlegget Hywind Tampen skal bidra til å kutte utslippene.](https://images.gfx.no/130x87/2803/2803291/DSCF9415.jpg)
Les også
Norge kuttet utslippene i fjor − men ligger langt bak EU
Oppdraget har flere delfrister
Den ferdige reguleringsplanen skal ikke være ferdig før i juni 2022, men underveis er det en rekke delfrister som må innfris om ikke dagbøtene på 10.000 kroner skal begynne å rulle.
- Innen 20. desember neste år skal det leveres forprosjekter for bussløsning, sykkelvei og byutvikling/lokale veier.
- Innen første juni 2021 skal veilinjene være fastlagt.
- Beskrivelse av konstruksjoner skal leveres innen 30. september 2021.
- Teknisk plan må være klar innen første mars 2022.
![Teknologiredaktør i Teknisk Ukeblad, Jan M. Moberg, med trofeet som skal deles ut på Kongsberg 20. juni. Nå etterlyser han gode forslag til kandidater. En jury vurderer de seks beste forslagene. Trofeet er utviklet av kunstneren Geir Tokle.](https://images.gfx.no/130x87/2829/2829624/original.jpg)
Les også
Norwegian Tech Award: Jakter flere kandidater til prestisjepris