MARITIM

Tror norske verft kan bygge avanserte godsskip

Norske verft taper i konkurransen om å bygge frakteskip. Men det kan endres med mer avanserte fartøy og nye drivstoffsystemer, mener Skarv, som håper å bygge tre bulkskip i Norge.

LMG Marin har designet bulkskip for Skarv Shipping Solutions. Den kan komme i ulike varianter med og uten rotorseil og med eller uten selvlosser.  4000–5000-tonneren er 88,4 meter lang og 15,6 meter bred.
LMG Marin har designet bulkskip for Skarv Shipping Solutions. Den kan komme i ulike varianter med og uten rotorseil og med eller uten selvlosser. 4000–5000-tonneren er 88,4 meter lang og 15,6 meter bred. Illustrasjon: LMG Marin
Gi bort artikkelen
Kommenter
Tore StensvoldTore StensvoldJournalist
11. des. 2023 - 16:15
Gi bort artikkelen
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.