Driftskontrakten som BMO har ansvaret for startet 1. januar 2022, og varer ut august 2027 med mulighet for opsjon på et, to eller tre år.
– Det er et stort geografisk område vi skal ha ansvaret for og omfatter blant annet 622 kilometer vei og 54 tunneler over hele Rogaland og Sunnhordaland, så her er det et stort behov for arbeidsvarsling og trafikkavvikling, sier Tom Egeli i V&T Entreprenør i en pressemelding.
– Avtalen skal vi i all hovedsak drifte ut ifra Egersundskontoret, men det vil være naturlig at avdelingen vår i Bergen tar del i arbeidet som skal utføres i Sunnhordaland. At BMO ønsker å overlate det store ansvaret med trafikkavvikling og arbeidsvarsling til V&T er vi veldig stolte over, sier Egeli.
– BMO Elektro har hovedkontor på Eidsvåg i Bergen, og er en fremoverlent og seriøs aktør i denne bransjen. De verdsetter kvalitet og HMS høyt og det er helt essensielt for oss når samarbeidsavtaler som denne skal inngås, sier han i meldingen.
– Sammen med alle de andre avtalene vi har for avdelingen vår i Kristiansand og Bergen er vi nå på god vei til å bli en av Norges største aktører innen trafikkavvikling og arbeidsvarsling, noe som er helt i tråd med målsetningene våre, sier Egeli.
Skal oppgradere Ula-ubåtene for 436 millioner kroner