Statens vegvesen ønsker tilbud på IR-skanning for asfaltarbeidene i 2023.
Hensikten med varmemålingene er å registrere temperaturvariasjoner i dekkeoverflaten umiddelbart etter utlegging. Varmemålingene skal utføres med infrarødt termografisk måleutstyr. Oppdraget omfatter asfaltarbeider i 21 dekkekontrakter i 2023.
Til sammen er kjørefeltlengden anslått til 613 kilometer, som tilsvarer et areal på drøye 2,5 millioner m2.
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
Til sammenligning: I 2022 var total kjørefeltlengde for den nye asfalten i 20 kontrakter beregnet til vel 864 kilometer, og det var snakk om et areal på 3,28 millioner m2.
I 2022 var anslått totalverdi for tilsvarende kontrakt på 9,3 millioner kroner. Veiteknisk Institutt fikk jobben.
Tilbudsfrist er 13. april.