DRIFT OG VEDLIKEHOLD

Veidekke og Mesta kan få hver sin driftskontrakt på Nordmøre - men finregningen kan avgjøre 

I den ene kontrakten er det kun en snau million kroner som skiller de to.

15. feb. 2022 - 13:59

I desember lyste Møre og Romsdal fylkeskommune ut to nye driftskontrakter, for henholdsvis ytre og indre Nordmøre

I dag var tilbudsfristen ute, og totalt sett kan det hele bli noe dyrere enn fylket regnet med på forhånd. Slik ser nemlig tilbudene ut:

Driftskontrakt 1507 Indre Nordmøre:

Entreprenør Tilbudssum i kr. eks. mva.
Veidekke Industri 285.950.063
Mesta 289.505.333
Svevia Norge 290.345.156
Presis Vegdrift 329.758.802

Driftskontrakt 1509 Ytre Nordmøre:

Entreprenør Tilbudssum i kr. eks. mva.
Mesta 351.421.719
Veidekke Industri 352.577.367

NB: Alle tilbud skal kontrollregnes og evalueres før noe er avgjort.

Byggherrens anslag for totalverdiene av kontraktene lå på 283 millioner kroner for indre Nordmøre og 317 millioner kroner for ytre Nordmøre, til sammen 600 millioner kroner.

Tilbudene for indre Nordmøre-kontrakten holder seg omtrent i anslått område. Men begge tilbudene på ytre Nordmøre-kontrakten er en del dyrere enn anslaget.

Og de to billigste tilbudene summert er på vel 637 millioner kroner – en fem-seks prosent høyere enn anslagene. 

Og særlig i konkurransen om ytre Nordmøre-kontrakten er marginen liten mellom de to interessentene; kun en snau million kroner skiller dem. Med andre ord: Kontrollregningen kan avgjøre.

Forsvarssjef Eirik Kristoffersen (t.v.), administrerende direktør Henrikki Talvitie i St1 Nordic, fungerende direktør for anskaffelser i Forsvarsmateriell Per Arne Johnsen og konsernsjef Geir Karlsen i Norwegian under et arrangement på Ålesund Lufthavn.
Les også

Forsvaret viser hvordan biodrivstoff kan bidra til at vi kan nå klimamålene

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.