Telenor på klagetoppen i Sverige
Telenor og Klarna er blant de sju bedriftene som har fått flest klager i Sverige i løpet av året, ifølge forbrukeravisen Råd och Röns skamliste.
Telenor havner på tredjeplass på Råd och Röns skamliste, med 170 klager mot seg. Årsaken er at kundene anser selgerne som utydelige, og at det har vært vanskelig å si opp abonnementet.
Kundeservicesjefen i Telenor sier at man tar bedre hånd om kundene nå, men at selskapet kommer til å gjøre salgsprosessen tydeligere for å unngå at noen havner i klem.
Klarna havner på femteplass med 132 klager. Jurist Johanna Myrin i Konsumentverket sier selskapet gir ut informasjon som ikke stemmer, og at risikoen for at brukerne tror at klageretten er mer begrenset enn den er.
Presse- og kommunikasjonssjefen i Klarna svarer avisen med at de har vedtatt flere tiltak, blant annet tydeligere rutiner.