Det er snakk om Hordatunnelen (475 meter) på E134 i Røldal og Kviturtunnelen (470 meter) på riksvei 13 nord for Odda i Hardanger.
Grovt fortalt skal gammelt PE-skum som ikke er brannsikret vekk. Bergoverflater skal renskes og sikres. Det skal etableres ny vannsikring, ny belysning i heng og ny kantstein. Drensanlegget skal vedlikeholdes og suppleres med sandfangkummer og drensrør ved behov.
Noen av arbeidene som skal gjøres i de to tunnelene:
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Agentisk KI: – Handler om å få KI til å utføre oppgaver og prosesser for deg nærmest av seg selv
E134 Hordatunnelen (ÅDT: 2200 i 2019):
- Riving av om lag 7700 m2 PE-skum
- Mindre strossing
- Rensk og nødvendig sikring av bergoverflaten
- Cirka 6000 m2 nytt PE-skum
- Etablere sandfangkummer
- Nye trekkerør og trekkekummer
- Prosjektere og montere ny belysning i tunnelen inkludert ny styring for kolonneskilter
Riksvei 13 Kviturtunnelen (ÅDT: 3300 i 2019):
- Riving av omlag 9500 m2 PE-skum
- Rensk og nødvendig sikring av bergoverflaten
- 5500 m2 nytt PE-skum
- Prosjektere og montere ny belysning
Sluttdato for arbeidene er satt til 30. november 2020.
Frist for å melde seg på konkurransen: 28. mai.
Les også
Seks entreprenører vil bygge ny Oslofjordtunnel