I januar i år kunne Nye Veier opplyse at fem grupperinger var kvalifisert til å konkurrere om utbyggingen av E6-strekningen Storhove-Øyer.
Nå er konkurransen avlyst.
«Konkurransen om hvem som får bygge E6 Storhove-Øyer for Nye Veier er avlyst, fordi utbyggingsselskapet ikke har mottatt tilbud som tilfredsstiller kravene i anbudsdokumentene. Konkurransen lyses ut på nytt i månedsskifte oktober/november i år,» skriver Nye Veier i en pressemelding.
– Vi fikk inn kun ett tilbud, fra JV Implenia/Roadbridge. Det tilbudet hadde vesentlige forbehold som gjorde at vi måtte avvise tilbudet, opplyser Bjørn Børseth, direktør for kontrakt og marked i Nye Veier, til Veier24.
E6-strekningen mellom Storhove i Lillehammer og Hunderfossen i Øyer består av 9,6 kilometer med firefelts motorvei, inkludert ny toløpstunnel på cirka 2,6 kilometer forbi Fåberg.
![Ove Trellevik og resten av Høyre vil nå åpne petroleumsområdet Nordland 6 igjen, som har vært politisk stengt siden 2001. Området ligger utenfor Røst, helt sør i Lofoten.](https://images.gfx.no/130x87/2842/2842335/J%25C3%25B8rn%2520Eggum_Lars%2520Haltbrekken%2520(1).jpg)
Høyre vil åpne omstridt oljeområde: – Helt utrolig
Lyses ut på nytt i oktober/november
![Strekningen Storhove-Øyer er den nordligste delen av Nye Veiers prosjekt E6 Moelv-Øyer. <i>Illustrasjon: Nye Veier</i>](https://images.gfx.no/290x/2423/2423725/Kart%2520E6%2520Moelv-oyer.jpg)
– Konkurransen blir lyst ut på nytt i månedsskiftet oktober/november i år, og vi planlegger kontraktsignering til sommeren. Nå tar vi med oss ny kunnskap og de nylig vedtatte reguleringsplanene inn i en ryddig konkurranse uten planrisiko, sier Bjørn Børseth i pressemeldingen.
Delstrekningen E6 Storhove-Øyer inngår i utbyggingen av 43 kilometer med firefelts motorvei mellom Moelv og Øyer. Prosjektet er delt i tre kontrakter, og det er den nordligste kontrakten som nå skal lyses ut på nytt.
Disse fem grupperingene var prekvalifisert til konkurransen i januar i år:
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
- AF Gruppen/Norconsult
- Arbeidsfellesskapet Bertelsen & Garpestad og Metrostav/ÅF Engineering
- COMSA S.A.U/SWS Engineering
- Arbeidsfellesskapet Implenia Norge og Roadbridge Holding/Sweco Norge
- NCC Norge/Multiconsult og NCC AB
![Den undersjøiske Nappstraumtunnelen (1780 meter lang) er en del av E10 i Vestvågøy og Flakstad kommuner.](https://images.gfx.no/130x87/2740/2740973/DSC01840.jpg)
Vegvesenet prøver igjen: Hvem vil oppgradere Nappstraumtunnelen?