Og det er disse seks som er interessert i den såkalte E04-kontrakten på Rogfast:
- Skanska Norge
- NCC Norge
- JV OHA Tunnel, bestående av OBRASCÓN HUARTE LAIN S.A , Hyundai Engineering & Construction Co, Ltd og Aldesa, SA
- China Communications Construction Company
- JV Implenia Norge og Stangeland Maskin
- JV Webuild S.p.A. og Acciona Construcción, S.A
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Slik sparte Porsche-senteret i Oslo 175000 kWh i året
– Vi er fornøyd med at så mange ønsker å delta i konkurransen for å bygge verdens dypeste og lengste undersjøiske vegtunnel. Dette er nummer to av tre kontrakter på over 3,5 milliarder kroner. E04-kontrakten starter på Bokn i Nord Rogaland og går halvveis mot Kvitsøy. I lengde og størrelse er den tilnærmet lik som E03 som vi lyste ut i fjor, sier prosjektsjef i Statens vegvesen, Oddvar Kaarmo, i en pressemelding.
Nå venter et omfattende og krevende arbeid med å velge de tre til fem som skal bli prekvalifisert.