ERTMS

Disse togstrekningene får nytt signalsystem de neste fem årene

Trøblete vinter for nytt signalsystem

Brukollaps på Dovrebanen endret rekkefølge på digitalisering

Her tar toget et enormt teknologisk sprang på få sekunder

Digitale signaler har gitt betydelig bedre sikkerhet på Gjøvikbanen

Historisk dag på Gjøvikbanen: En av de første i Europa til å ta i bruk nytt signalsystem
.jpg)
Krysningssporet sto ferdig i 2010 – har stått ubrukt siden
.jpg)
Skal bruke opptil 300 millioner kroner på midlertidig signalanlegg

I november åpner endelig Gjøvikbanen med digitale signaler – to år etter planen

ERTMS forsinket – vurderer å bygge «gamle» signalsystemer i nye togprosjekter

Vestfoldbanen og Dovrebanen blir forsinket med minst et år, og flere prosjekter kan stå for tur

I framtiden vil det ta mye kortere tid å rette feil på Oslo S – går fra 160.000 relekontakter til én datamaskin

Store utfordringer med jernbanens nye signalanlegg – vet ikke lenger når anlegget vil være på plass

Nytt signalsystem på jernbanen utsatt igjen
