Ledige stillinger
Nyhetsbrev
Nyhetsstudio
Video
Abonner
Logg inn
Meny
Ledige stillinger
Nyhetsbrev
Nyhetsstudio
Video
Nyheter
Bygg
Elbil
Energi
Forbrukerteknologi
Forsvar
Industri
IT
Karriere
Klima
Maritim
Samferdsel
Meninger
Analyse
Debatt
Kommentar
Tjenester
TU
Digi
eBlad
Tekjobb
Konferanser
Info og kontakt
Om oss
Bedriftsabonnement
Annonseinfo
Ta kontakt
Kundeservice
Tips oss
Innlogget som:
Abonner
Logg ut
Min konto
Nyhetsbrev
Kundeservice
Samfunnsøkonomisk nytte
Debatt
Slik bør norske hovedveier bygges
Strid om fartsgrensen: – Formidabelt mye å spare på 90 km/t framfor 110 km/t
Lønnsomhet i veiprosjekter med lav trafikk skal revurderes. Forsker frykter politisk styring av metodene
Stiller spørsmål ved beregningene av nytten ved veiutbygging – ber fagfolk endre modellen
Disse ti veiprosjektene viste en negativ nytte på 90 milliarder kroner – Likevel vil politikerne prioritere å bygge dem